KOP beveiliging, telecom en ICT zorgt al sinds 1983 voor de veiligheid van haar klanten. De service en onderhoud afdeling van KOP blinkt uit in klantgericht te werk gaan. Vandaar dat ze dan ook genomineerd zijn voor de categorie bij De Slimste Handen van Nederland. Het team bestaat uit 25 monteurs waarvan 15 installatie medewerkers. We spraken monteur Peter Siereveld.
Jullie zijn genomineerd voor de categorie Klantgericht. Waarom vind jij dat jouw team de Slimste Handen van Nederland heeft?
''Het KOP DNA noem ik het altijd. We hebben binnen het hele bedrijf zeer korte lijnen tussen de verschillende afdelingen om eigenlijk alles voor de klant te kunnen betekenen. Waar de klant dan ook tegenaan loopt wij willen het zo snel en vooral zo goed mogelijk voor de klant oplossen. Zo werkt dan ook iedereen binnen KOP beveiliging. Verder is de onderlinge sfeer tussen alle medewerkers onafhankelijk van functie gewoon heel erg goed. Dit maakt het bedrijf naar mijn mening erg uniek en ik denk dat dat iets belangrijks is om aan vast te houden.’'
Kan je ons meer vertellen over de werkzaamheden van jou en je team?
''Mijn team is de service en onderhoud afdeling, ik rij zelf service en storingen. Hier zit nog een groepje onderhoud bij. De service afdeling bij KOP steekt naar mijn mening boven andere bedrijven uit. We zijn er echt op gericht om de klant zoveel mogelijk te bedienen. We zetten heel erg in om de klant zich koning te laten voelen. We proberen onze klanten zoveel mogelijk te ontzorgen en wanneer zij met een probleem kampen het zo snel mogelijk te verhelpen.’'

Foto: Team KOP tijdens een personeelsuitje (2019)
“De werkwijze van KOP om altijd een stap verder te gaan voor klanten is uniek”
Vertel!
''Dit staat eigenlijk in lijn met onze doelstelling dat alle monteurs breed zijn opgeleid, iedereen moet over alle belangrijke onderwerpen de juiste kennis in huis hebben. Door deze doelstelling is het ook mogelijk dat wij onze klanten van uitgebreide service kunnen voorzien. Verder zorgt het voor een hele prettige werkwijze omdat iedereen weet waar hij of zij het over heeft. Daarnaast wordt er nog eens rekening gehouden met de wensen van de monteurs waarin zij zich willen focussen of specialiseren. Dit wordt allemaal gedaan om zo klantgericht mogelijk te werk te kunnen gaan.''
Wat maakt het werken bij KOP beveiliging éxtra bijzonder?
''De samenwerking tussen de ICT en de KOP service en monteurs is heel uniek. Wij werken eigenlijk tweeledig, door onze service afdeling kunnen we namelijk op locatie bij klanten problemen oplossen en doordat we ook nog eens een eigen ICT afdeling hebben kunnen we ook de klant met ingewikkelde ICT problemen vooruit helpen. Ik denk dat deze manier van samenwerken bij heel weinig bedrijven bestaat zoals we die bij KOP beveiliging hebben ingericht.''